DATA 26-01-2014
Comarques:Baix Penedès i Alt Camp
Distancia total: 30.4km
Desnivell Acumulat Total: 1.780m

Ruta per les Comarques del Baix Penedès, Tarragonès i l’Alt Camp, és una caminada amb bastant de desnivell, però per en general per camins fàcils.

Sortida des de Bonastre direcció la Mola de la Pobla de Montornès, només sortir de Bonastre a uns 20mts de l’església passarem per un pont sota la carretera i després anirem tot per camins on ens podrem guiar per unes marques verdes  fins arribar a les primeres masies després de la Mola. A la poca estona de sortir de Bonastre passarem per una zona on hi ha gran quantitat de Cactus, val la pena perdre una estona, al cap d’un ratet de caminar, ja arribarem al cim de la Mola, tot seguit farem una baixadeta no molt complicada, fins arribar a unes masies, en aquest punt es aconsellable mirar el gps, es un camí entre les dues masies però es veu poc, un cop en aquest camí, no hem d’agafar cap trencall fins arribar a Salomó.

A Salomó és un bon moment per esmorzar, després d’això anirem direcció Montferri, nomes sortir de Salomó hi ha un trencall a ma dreta que passa per el costat d’unes granges, anirem pujant fins arribar al circuit de motos, un cop allí anar mirant una mica el Gps, crec que les diferents variants van a la Torre de Montferri, però no estic segur, un cop arribem a la Torre de Montferri (Torre del Moro) tindrem unes vistes espectacular, seguim fins arribar a la Tossa Grossa de Montferri (387) aquí també hi ha unes vistes espectaculars.

Al sortir de la Tossa ve un tros de Baixada una mica pronunciada, però no molt complicada. Anirem seguint l’únic camí que hi ha fins arribar a la carretera, un cop a la carretera seguirem una estona per ella, poc abans d’arribar al creuament hi ha un camí que jo no he agafat, però es podria fer per camí, jo he continuat per la carretera fins a un trencall en diagonal que es un camí entre murs de pedra, es bastant llarg i recte. Un cop al final seguirem per pistes bones anant mirant el Gps fins arribar al Puig de Sant Antoni, no és una pujada forta però si bastant llarga.

Al Puig tenim unes bones vistes al Mar, a Albinyana i a Torredembarra.

Continuarem per una ermita i un cop a l’Ermita ja agafarem el GR92 molt ben marcat fins a Bonastre.

———————————————————————————————

recorregut la mola-tossa Grossa

En verd recorregut realitzat, en vermell alternatives no utilitzades

——————————————————————————————————————-

06 la mola de la pobla

07 Vistes desde la mola

—————————————————————————-
CIM 2 Tossa Grossa de Montferri (Torre del Moro)
Altitud 387m

29Vistes

30 Ermita Sant antoni

31 Albiñana

One thought on “01La Mola de la Pobla de Montornès (317) – 02Tossa Grossa de Montferri (387) – 03Puig de Sant Antoni (409)