105 Pic de Peguera (2.983mts)

Després d’una temporada amb molt poqueta activitat, em va agafar un “rampell” i vaig decidir pujar a fer aquesta ruta que tenia mig planejada, però afegint un cim: el Peguera (2983mts), el més alt del Pallar Jussà.
Un cap de setmana amb moltes sensacions i per sort totes elles bones. Tranquil·litat, bona companyia, paisatges idíl·lics, un cim aeri una miqueta per sobre del meu nivell…
El Planning va ser sortir de Tarragona a les 9:00 i pujar tranquil·lament cap a Espot, la idea inicial era sortir a les 7:00 però com que era tant poca distancia m’ho vaig agafar amb calma.
De Tarragona són 3.30h però entre parar a esmorzar, gasolina, etc… vaig arribar al pàrquing d’Espot a les 13:30. 🙂 , tenia prevista com a hora màxima les 15:30 contant tardar unes 3.30h en pujar.
La ruta eren dos dies, el primer uns 9km amb un desnivell positiu d’uns 800mts però molt constant. I el segon dia uns 500mts positius i uns 1.100 negatius.
I aquí comença la sortida del primer dia:
Només creuar la barrera del pàrquing a mà esquerra tenim una pista que és la que ens dura fins al J.M.Blanc. i com es veu a la fotografia la primera part és per una zona boscosa.

Seguim pujant tota l’estona fins arribar a un coll on s’acaba el bosc i també on hi ha una mica de baixada, en aquest punt ja encarem la vall per on pujarem després, potser a partir d’aquest punt la pujada ja no és tant pronunciada.

Un túnel en mig de la pujada… (per que pugin els tot terreny que van al refugi)

I ja encarem la part final de la pujada i casi que veiem el refugi…

Encara que no ho sembli allí en mig hi ha el refugi, en la segona foto esta una mica més ampliat i si ens fixem bé, darrere es veu el cim de dema, és el més alt s’identifica fàcilment perquè és l’únic que te neu just al peu.

Que millor que gaudir d’una bona refrescada per als peus, l’aigua no esta precisament calenta…
Deixo unes quantes fotografies de tota la zona del refugi envoltat per l’Estany Tort de Peguera.

Tot i no conèixer molts refugis estic segur que pocs poden superar els voltants d’aquest.
Vaig pujar a un ritme constant però sense anar molt ràpid, i vaig pujar en nomes dues hores, pensava tardar unes 3:30 – 4H. El fet d’arribar tant aviat em va permetre gaudir de la tranquil·litat de l’entorn, conèixer molt bona gent tot plegat el conjunt perfecte per gaudir d’una bona tarda-vespre i de retruc tindre un excel·lent 2 dia.

Abans de passar al dia 2, un vídeo (Time-lapse) de la fantàstica posta de sol

—————————————————————————————————————————————————————————-

I JA ESTEM EN EL 2 DIA!!!

Segons el previst surto a les 7 del matí en direcció al estany Negre que esta a menys de 5 minuts, es espectacular a aquestes hores del matí.

Una vista enrere per veure el refugi i el llac.
OBSERVACIÓ: Als poc minuts arribem al Estany de la Llastra, jo és el segon cop que hi passo i no trobo el camí, la millor opció es pujar uns pocs metres junt al riu Peguera, i poc despres veurem un camí ven marcat i amb uns postes grocs, que segueixen junt al riu Pequera.
(La zona no te pèrdua però per poc que puc m’agrada anar amb la tranquil·litat d’un camí que seguir)
Un cop passat aquest punt seguim gaudint d’espectaculars llacs d’aigües cristal·lines…
I ja punt d’arribar al coll de Monestero veiem també el cim de Peguera just a l’esquerra.
Comença la part difícil, aquest no és un cim gens fàcil, per lo vist els passos soó de nivell II mig, jo és el més complicat que he fet fins ara, hi ha alguna zona de grimpada que per baixar pot ser complicat.
Aquí hi havia un parell de metres amb neu, la única zona amb neu.

Vista enrere a la collada de Monestero i a la vall que acabem de passar.

Segueix essent una bona pendent…
En aquest punt a uns 20mts del cim, anava a abandonar l’ascensió, per sort en l’últim moment vaig trobar una zona per on veia que podria baixar i també vaig veure una família que acabava d’arribar a dalt, també havia estat parlant amb ells el dia abans cosa que em va donar una mica de seguretat. Si no hagués estat la suma d’aquest dos condicionants no hagués fet el cim.
CIMMMMMMM

Que dir de les vistes del cims més alt del Pallars Jussà, ESPECTACULARSSSS!!!!
00cim peguera

Un cop superat el cim, tornem a la collada de Monestero, i seguirem la circular baixant per la Vall de Monestero, els primers metres són molt pendents i amb pedra fina, després ja és més fàcil.
Com deia una estona abans, els companys que vaig conèixer el dia anterior van ser una esplèndida companyia de baixada. A demés els temps van sortir segons el previst, ells van sortir a les 8:30 del refugi, i contàvem que més o menys coincidiríem a la collada de Monestero i així va ser. PERFECTE!!!!
Aquest descent el trobo molt il·lustratiu de les diferencies de la vegetació dependent de l’alçada, en les zones més altes no es troba pràcticament cap arbre i a mesura que vas baixant va aumentant la vegetació, els rierols i encara més a baix ja trobem més boscos.

Un cop passada la zona de passarel·les de fusta, arribarem al refugi Ernest Mallafré i tot seguit seguirem una bona estona per pistes envoltades de bosc.
I finalment a uns 500mts d’arribar al pàrquing trobem un riu i aquestes passarel·les de fusta que ens duran fins a ell.

Lo dit una sortida per el parc nacional d’aigües Tortes que trobo fantàstica, si s’esta una mica en forma així en dos dies es pot fer tranquil·lament i sense pujar al cim encara amb més tranquil·litat.

I ara amb moltes ganes de seguir fent cims!!!!! Aprofitant l’estiu per fer alta muntanya!!